Chceme přijít s výrobkem na trh pouze tehdy, když jde o dokonalý produkt

Visus 2016-1060939rgb

V roce 1979 byla společnost Leitz připravena proměnit 22,7 kilogramový kus skla na přesné objektivy.
LEICA. Podle více názorů je toto slovo synonymem kvality, přesnosti, inovace a čtyřmístné částky. Pro Klause Eichlera to není tak nedotknutelná věc.

„Fotoaparát je pro nás vedlejší produkt,“ říká Eichler, mluvčí optické společnosti Ernst Leitz se sídlem v německém městě Wetzlar, kterou reprezentuje značka Leica.

Eichler, který se považuje za „likvidátora problémů“ společnosti Leitz, tvrdí, že firemní katalog obsahuje 2000 výrobků a dalších 6000 na speciální objednávku.

„Chceme přijít s výrobkem na trh pouze tehdy, když jde o dokonalý produkt,“ prohlašuje Eichler. Slovo Leica, které vzniklo spojením slov „Leitz camera“, je podle Eichlera pojem, který má ve světě kamer nejblíže k dokonalosti.

„Vůbec nejsme proti výrobkům (fotoaparátům) z Japonska. Dnes už každý ví, jak vznikají fotografie za pomoci metody (automatického) červeného a zeleného světla, „říká Eichler. Lidé se čím dál tím více zlepšují ve fotografování, a proto sahají po fotoaparátech značky Leica.

„V současnosti, co se podnikání ve fotografování týká, máme zisk kolem 50 procent,“ konstatuje Eichler. Produkty na fotografování tvořily až 50 procent celkového příjmu společnosti Leitz.

V letech 1975 a 1976 z důvodu vysokých nákladů na pracovní sílu v Německu firma postupně přestala vyrábět 35mm fotoaparáty. „Ze stejného důvodu odešla firma Volkswagen do Ameriky,“ tvrdí Eichler. Avšak některé objektivy se nadále vyrábějí v Německu.

Závod v Kanadě otevřeli v roce 1952 a v současnosti zaměstnává kolem 500 lidí. Vyrábějí se tam některé objektivy a speciální optické přístroje a zařízení, které požadují země NATO, ale i dálkoměry fotoaparátů značky Leica.

V Portugalsku, v další zemi NATO, se vyrábějí jednooké zrcadlovky značky Leica, binokuláry a malé stojany na mikroskopy. V portugalském závodě, který otevřeli v roce 1973, pracuje přibližně 350 zaměstnanců.

Prodejní ceny obou typů fotoaparátů s vestavěným dálkoměrem a jednookou zrcadlovkou se pohybují v prodejnách v Německu na úrovni okolo 2000 marek (přibližně 1022 €).

Milovníci značky Leica, kteří na to mají, si ke každému modelu mohou koupit kompletní výbavu doplňků a objektivů za dalších 2000 marek.

„Jediný rozdíl, který zákazník ve výkladu vidí, je rozdíl v cenách,“ řekl manažer Karl-Hans Welcker. Jsme jedinou společností na světě, která nabízí kompletní fotografický systém.

Eichler řekl, že Leitz vyvinul první 35mm fotoaparát, 35mm projektory a zvětšovací přístroje, optické dálkoměry, motorové pohony, vyměnitelné objektivy a „super-rychlé“ objektivy. Nejrychlejší objektiv značky Leitz je f.85, který se používá v RTG přístrojích, nikoli však ve fotoaparátech.

„Neprodáváme jen reklamní trik ,,“ dodal Weicker, „prodáváme snímky.“

„Navzdory vysoké ceně (možná právě díky ní) fotoaparátů značky Leica máme stálou klientelu,“ konstatuje Eichler.

Podle statistik z roku 1977, díky fotoaparátům společnosti Leitz bylo zachyceno až 28,5 procent fotografií v západním Německu, které byly určeny pro trh v USA. Až jedna desetina z celkového množství produktů německé fototechniky je určena na export.

Kvalita a přesnost jsou slova, se kterými se i nadále spojuje společnost Leitz.

„Asi 83 procent z celkové práce je ruční práce. Při testování používáme asi 50 000 měřidel na výrobu objektivů, které se pohybují v rozmezí od jedné dvanáctiny palce (0,2 cm) až po jednu stopu (30 cm),“ tvrdí Eichler, který pracuje pro Leitz již 28 let. Společnost podle jeho slov používá při výrobě optiky až 400 druhů skla.

Společnost Leica je taktéž součástí vesmírného programu. „Modely Leica 50 mm Standard Summicrons se používají v satelitech při orientaci gyroskopů,“ pokračuje Eichler.

Při výzkumu skla společnost použila i vzorky měsíční hmoty. „V momentě, kdy budeme vědět vyrábět sklo z vůle, snížíme ceny objektivů o 40 procent,“ řekl.

Günther Wangorsch, referent pro veřejné vztahy a vydavatel dvou publikací pro tuto společnost řekl, že typ Leica nebyl navržen jako fotoaparát.

Během proslovu u příležitosti desátého výročí setkání Leica Historical Society of America Wangorsch prohlásil, že fotoaparát vyvinul Oskar Barnack, řemeslník společnosti Leitz, v roce 1911 jako expozimetr pro 35mm filmové kamery. Ernst Leitz II sestrojil fotoaparát, který mohl s sebou nosit v kapse během pracovních cest.

Navzdory radám většiny odborníků společnosti, Leitz se v roce 1924 rozhodl, že vyrobí fotoaparát a představí Leica jako značku. V roce 1925 se spustila první výroba produktů značky Leica a fotoaparát představili na veletrhu v Lipsku.

Společnost Leitz zaměstnává 4000 pracovníků a v Německu provozuje sedm závodů: pět ve městě Wetzlar, jednu ve Weilburg a jednu v Rastattu.

Společnost v dubnu znovu otevřela kurz fotografování pro začátečníky.

„Na zkoušku kurz otevřeme poprvé v německém jazyce,“ říká Eichler. Pokud tento kurz bude úspěšný, za 420 marek (přibližně 214 €) budeme nabízet čtyřdenní kurz v angličtině, francouzštině a španělštině.


Vysvětlení ceny

PROČ jsou produkty LEICA tak drahé?

Podle mluvčího společnosti je to v první řadě proto, že Leitz na jejich výrobu používá materiály vysoké kvality. Například objektivy značky Leica se vyrábějí ze vzácných solí.

Vzácné soli jsou cenově náročné, protože se zřídka vyskytují a těžko se oddělují. Mluvčí řekl, že tyto soli vyžadují platinou lemovaný NIST, protože mají velmi vysokou teplotu tání – až 1800 ° C. Platina je jeden z nejdražších kovů.

Zatímco ostatní výrobci fotoaparátů používají syntetické materiály pro pohyblivé a do sebe zapadající části v objektivu, značka Leica se spíše drží kovů, jako je hliník a mosaz, protože společnost se řídí heslem: Neobětujte kvalitu na úkor nízké ceny.

Objektivy značky Leica mají speciální povrch, který je těžké rovnoměrně a správně aplikovat. Objektivy, které nevyhovují stanoveným podmínkám jsou vyřazeny, což vede ke ztrátě času a materiálu, který se odrazí v penězích.

Mluvčí poznamenal, že použité materiály a postupy se odráží na objektivech vyšším indexem lomu světla.

Laicky řečeno, objektivy s vyšším indexem lomu světla ohýbají světelné paprsky procházející do ostřejší snímky. Řekl, že objektivy společnosti Leitz zachycují ostřejší snímky třemi způsoby: na film při zachycení snímku, na fotografický papír, když film umístí do zvětšovacího přístroje a na obrazovkách, kdy se snímky zobrazují na projektoru.

Mluvčí společnosti Leitz tvrdí, že práce je další faktor, který ovlivňuje nárůst cen. Němečtí pracovníci jsou jedni z nejlépe placených pracovníků na světě. Namísto zautomatizovaných metod se větší část kontroly profesionality a kvality produktů značky Leica provádí manuálně nebo pouhým okem.

– Merle Jacobsen

zanechte odpověď

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..